Dacă pe coperta unei cărți scrie bestseller, asta nu înseamnă nimic. Dacă o carte a fost interesantă sau utilă pentru cineva, nu înseamnă că va fi și pentru alții. Când citim și apoi scriem sau povestim despre ce am citit pentru a recomanda, spunem ce ne-a atras nouă atenția.
Dacă o carte a ajutat pe cineva nu îi va ajuta automat și pe alți oameni. E posibil să aveți aceeași nevoie cu cineva. De pildă, mai multe mame pot fi interesate de cum să-și ajute copilul să doarmă singur și e posibil să afle de o carte ce abordează această temă. Ar trebui să o cumpere imediat? Înainte de a achiziționa volumul respectiv, are doi pași de făcut:
1. Să conștientizeze că referințele sunt subiective și că răsfoirea cărții i-ar clarifica orice îndoială.
2. Să poată formula clar scopul pentru care cumpără cartea: „Nu știu cum să îl determin pe copilul meu să doarmă singur. Are deja 2 ani și aș dori să nu mai vină peste mine și tatăl lui în fiecare noapte. O carte ce abordează această problemă m-ar ajuta să aflu ce tehnici să aplic pentru a-l ajuta să doarmă singur toată noaptea.”
Este foarte important să nu confundăm dorințele cu nevoile. Desigur, la baza unor scopuri pot sta și nevoi și dorințe. Secretul este să ne fie clar de ce alegem tocmai o carte și nu alta. „Îmi doresc să citesc ultima carte de Coelho pentru că e autorul meu preferat.” sau „Vreau să citesc și ultima carte a lui Coelho pentru că abordează tema pe care mi-am ales-o la lucrarea de licență.”