De ce Stroke.ro?

Share Button

Cum am ales acest cuvânt –„stroke” – pentru domeniul blogului de biblioterapie? Ei bine, deși nu se găsește în dicționarul explicativ al limbii române, este o noțiune importantă în orientarea terapeutică denumită de creatorul ei Eric Berne – Analiză Tranzacțională.

În limba engleză, „stroke” are, conform dicționarului de limbă engleză Cambridge, nouă sensuri ca substantiv (boală, lovitură, mângâiere, atingere, stil de înot etc.) și două ca verb (a mângâia, a lovi). Eric Berne a folosit termenul „stroke” pentru a desemna „semnele de recunoaștere” (ori stimulii) pozitive și negative, condiționate și necondiționate, verbale și non-verbale, de orice tip pe care le folosim în fiecare zi pentru a relaționa cu ceilalți.

Nu a preluat acest cuvânt întâmplător. Practic, i-a utilizat sensurile deja existente în limba engleză pentru a sublinia însăși esența mesajului pe care dorea să-l transmită prin folosirea lui – „stroke” desemnează nevoia și dorința oamenilor de a fi atinși, dar și respinși (loviți), nevoia și dorința oamenilor de a comunica, dar și de a tăcea, nevoia și dorința oamenilor de a acționa (pozitiv sau negativ). Formele de recunoaștere dintre oameni sunt nenumărate – de la invective, injurii sau încruntări până la complimente, îmbrățisări, râsete.

Eric Berne pornește de la premisa că oamenii nu doresc izolare totală, că ei își găsesc sensul doar în cadrul contactelor sociale, de aceea până și un stroke negativ e preferat unei ignorări totale din partea celorlalți.

Stroke-urile sunt, deci, forme diverse de contact social, având ca scop final confortul mental, dar și fizic. Desigur, uneori, apelând la comportamente nesănătoase (insulte, loviri etc.) oamenii caută să obțină atenția celor din jur, iar Analiza Tranzacțională are ca obiectiv redirecționarea lor pentru a schimba aceste patternuri greșite de a acționa pentru a distribui și produce stroke-uri.

Astfel, acest blog este un „stroke” și dacă doriți să oferiți și voi „stroke-uri” puteți comenta la articole, îmi puteți scrie pe e-mail și îmi puteți propune colaborări.

Mă puteți contacta dacă doriți să promovați pe blog o carte, o colecție de cărți, o campanie de lectură sau orice proiect care are legătură cu cititul și cu scrisul. Formele de colaborare pot fi:

  • articole
  • bannere pe homepage și/sau în interiorul articolelor
  • reclamă
  • linkuri pe text (titlu, autor etc.) sau pe fotografii
  • promovare pe pagina de „Biblioterapie” pe Facebook
  • concursuri
  • organizare de ateliere de biblioterapie cu o anumită tematică în funcție de produs/campanie/proiect

Vă mulțumesc pentru susținere și încredere!

Share Button

Leave a Reply